דיוני ועדת הבדיקה למשבר "הדסה": האשמות, סגירת חשבונות וסימני שאלה

    דוקטורס אונלי No Comments on דיוני ועדת הבדיקה למשבר "הדסה": האשמות, סגירת חשבונות וסימני שאלה
    7:56
    01.05.24
    חדשות קול חי No Comments on אנרכיה באוניברסיטת קולומביה: המשטרה פרצה ועצרה עשרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתון הכלכלי "כלכליסט" חושף הבוקר (יום ה') את תמלילי העדויות שנמסרו בדיוני "ועדת גבאי", שמונתה על ידי שרת הבריאות יעל גרמן לבדוק את הסיבות למשבר ב"הדסה".

    ישיבות הוועדה נמשכו כחמישה שבועות ולפני 7 חבריה הופיעו כ-30 עדים, ביניהם: מנכ"ל "הדסה" המתפטר, אביגדור קפלן; שני קודמיו, הפרופסורים שלמה מור-יוסף ואהוד קוקיה; הכירורג פרופסור אבי ריבקינד; היו"רים לשעבר של דירקטוריון "הדסה" דוד ברודט ואסתר דומיניסיני; סמנכ"לי כספים בבית החולים, רואי חשבון, רופאים, מנהלי מחלקות אחרים והמנכ"ל היוצא של משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו.

    מהתמלילים, מדגיש "כלכליסט" בדיווחו, עולה תמונה עגומה: היו"ר לשעבר של הדסה האשימה את ארגון נשות הדסה בעצימת עיניים למרות שידעו על גודל הגרעון; שני המנכ"לים הקודמים התנערו מאחרויתיהם ורואי החשבון סיפרו בוועדה שניהול החשבונות בבית החולים נעשה ידנית, ממחברת.

    "כלכליסט" ציין עוד, כי אין פרוטוקולים מהדיונים הפנימיים בוועדת הבדיקה ("רובם לא תועדו"). מהפרוטוקלים שכן נרשמו עולה, כי רוב המעידים בפני הוועדה הציגו למעשה סיפורים שונים בדבר הסיבות למשבר.

    על יכולת הנהלת בית החולים לנהל את הרופאים המבצעים ניתוחים וייעוצים פרטיים (כ-30% מרופאי "הדסה"), טען מנהל מחלקת כירורגיה כללית לשעבר, פרופסור אבי ריבקינד: "הלכתי למור יוסף כדי שנטפל ברופאים שעיקר העבודה שלהם בשר"פ. הוא לא רצה להתמודד איתם בכלל". ריבקינד התבטא כי "הדסה נוהלה בידי חונטה של רופאים".

    תמליל העדויות גם מצביע על סתירות לגבי נושא האחריות לפרוץ המשבר, עיתויו, הסיבות לו, מי התריע ומי לא, מי התעלם ומי לא עשה דבר. פרופסור גמזו, למשל, סיפר כי כמנכ"ל משרד הבריאות למד על הגרעון של הדסה רק מקריאת כתבה בעיתון .



    0 תגובות